...kilka zdań o zgrzewaniu
Nadwozia współczesnych aut są budowane w sposób zapewniający jak największą sztywność przy zachowaniu jak najmniejszej wagi. Ta sprzeczność powoduje konieczność stosowania przez konstruktorów nie tylko wielu wzmocnień, ale także nowych materiałów. Wzmocnienia te montuje się wewnątrz podłużnic, słupków, progów itp. Autim znany jest przede wszystkim z dobrej jakości wykonywanych napraw nie dostępnej dla innych firm tego typu a osiągamy to stosując unikalne urządzenia oraz dopracowaną i wielokrotnie sprawdzoną technologię zgrzewania blach karoseryjnych. Jesteśmy dumni z faktu, że nasze działania są powodem inspiracji dla innych serwisów blacharskich, które próbują nas naśladować a niektóre wręcz podszywają się pod firmę Autim. Jak wiadomo przedmiotem piractwa są tylko najlepsze wyroby i usługi. Niestety, jak to często bywa traci na tym głównie użytkownik auta nieświadomy faktu, że jego auto jest naprawiane tylko w sposób podobny do tego jaki stosuje firma Autim. Przyjeżdżają do nas samochody po wypadkach naprawiane wcześniej w innych serwisach blacharskich, które wręcz rozpadają się po niewielkich kolizjach. Brak wiedzy i odpowiedniego wyposażenia skutkuje w takich przypadkach zagrożeniem dla kierowcy i pasażerów auta, nie dodając tutaj o utracie wartości auta (korozja) oraz wielu innym niedogodnościom (skrzypienie,piski,itp).

Spawanie powoduje:

-powstawanie naprężeń.
-duże trudności w zabezpieczeniu antykorozyjnym i wypalanie ochronnej powłoki ocynku.

Oto przykłady nadwozi samochodowych, kilka miesięcy po naprawie powypadkowej wykonanej w jednym z serwisów blacharskich.

zardzewiałe wymienione elementy zardzewiałe wymienione elementy złe zabezpieczenie antykorozyjne rdza rdza
Pobierz video Pobierz video
Jak widać na zdjęciach zaawansowana rdza i pękające zgrzewy to ostatnio typowe objawy po naprawach wykonywanych w serwisach próbujących naśladować AUTIM.
Jakość tych napraw tylko z pozoru przypomina usługi wykonywane przez firmę AUTIM.
Zakład napraw nadwozi AUTIM należy do nielicznych firm naprawiających samochody powypadkowe, które z taką starannością przykładają się wykonywanych napraw.
[Rozmiar: 7335 bajtów]
Większość serwisów bardziej zwraca uwagę na efekt "zewnętrzny", czyli lakier. To co jest "pod spodem", czyli elementy nadwozia odpowiedzialne za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów bardzo często podczas naprawy są tylko zamocowane lub wyprostowane powierzchownie i zaszpachlowane. W przeciągu kilkunastu lat pracy wielokrotnie naprawialiśmy auta, które parokrotnie uczestniczyły w kolizjach, dzięki temu mięliśmy okazje dokładnie zbadać zadziałanie stref zgniotu po naszej naprawie. Nasze wnikliwe obserwacje doprowadziły nas do przekonania, że urządzenia stosowane w serwisach do napraw nadwozi nie mają parametrów niezbędnych aby prawidłowo połączyć blachy karoserii. Dlatego, aby sposób montażu wymienianych przez nas części był jak najbardziej zbliżony do montażu fabrycznego, zakupiliśmy zgrzewarki takie same jakie są stosowane na taśmach montażowych fabryk samochodów. Od tego momentu możemy powiedzieć, że jesteśmy jedynym serwisem blacharskim, w którym naprawa samochodu tak bardzo przypomina jego produkcje a tym samym właściwości auta po naprawie są bliskie jego właściwością przed kolizją. Dopracowanie techniki zgrzewania w takim stopniu pozwala nam na udzielanie 3-letniej gwarancji na wykonywane przez nas naprawy blacharskie.

masz pytanie...napisz